zondag 27 augustus 2023

WEER EEN MIJLPAAL


 

                                       Hans Streep

Als Hans nog geleefd had, zou hij vandaag 79 jaar zijn geworden.

Godzijdank is de rouw voorbij. Dankzij de zon, de zee en de rust in Monte Gordo. Ik zag alle donkere gedachten, het verdriet en de frustraties in de Atlantische oceaan zinken. Ik voelde me verlost. Ik bleef die last maar met me meeslepen. Ik weet niet waarom dat zo lang duurt bij mij.

Vriendin M. vertelde dat ze een einde aan de relatie met haar man maakte. Hij smeekte haar te blijven. ‘Zonder jou ben ik niets.’ Zij ging weg en hij maakte haar het leven zuur. Ze moest boeten. Binnen twee maanden had de eikel een nieuwe vriendin. Zo schijnt dat te gaan bij mannen.

Ik zit me ondertussen te verheugen op mijn overwintering in Portugal. Ik had twee vriendinnen geïnspireerd met mijn vorige vakantie. Zij komen allebei een weekje langs. We gaan ook nog op bezoek bij een Portugese vriend van M. Die woont landinwaarts in een mooi stadje. De bus doet er anderhalf uur over en het kost allemaal geen drol. Senioren halve prijs.

Het leven gaat door, godzijdank.



Madeira. Prinses Sissi verbleef op Madeira om over haar depressie heen te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

HET VERLEDEN

  All by myself and Missy Het verleden interesseert me geen bal meer. Afgelopen winter heb ik in Portugal een punt gezet achter de rouwfase ...